Variety Fair – July

Nie tylko wydarzenia minionego miesiąca okazały się być dla mnie zaskakującymi, intensywnymi i wywołującymi uśmiech na mojej twarzy. Lipiec przyniósł ze sobą również wiele nowości. Było więc pysznie, kolorowo, inspirująco, kreatywnie i refleksyjnie. Chcąc podzielić się z Wami moimi osobistymi odkryciami zapraszam na Lipcowe Targowisko Różności.

  • Starocie, zielenina i nie tylko

Jestem typem zbieracza z zamiłowaniem do pięknych rzeczy z duszą. Odwiedzając Dziadka zawsze staram się wpaść z wizytą do mojego ulubionego sklepu ze starociami. Nie przeszkadza mi panujący tam nieład i warstewka kurzu pokrywająca najdłużej wystawione towary. Wystarczy, że mogę tam szukać, szperać i przekopywać sterty gratów, pośród których wynajduję piękne przedmioty za naprawdę rozsądne pieniądze. Jeśli chodzi o wystrój domowego wnętrza ostatnio odkryłam dla siebie H&M Home. Mają tam naprawdę ciekawe dodatki w najmodniejszych deseniach, choć ceny regularne są dość wygórowane. Zaletą jest jednak to, że marka często organizuje sezonowe przeceny, a aplikacja mobilna podsuwa dodatkowe rabaty nawet w okresie poza przeceną.          Już jakiś czas temu powitałam w domu nową roślinkę, która rośnie wspaniale i zbiera komplementy od wszystkich gości. Zakupiona w Auchanie fitonia nie wymaga szczególnej opieki poza regularnym podlewaniem i lekko zacienionym miejscem. Wspaniała ozdoba za szaloną cenę 3 złotych.

l2

na zdjęciu: filiżanka w morskim kolorze – H&M Home; filiżanka w biało-fiołkowe motywy, kryształowa karafka, zaparzacze do herbaty, aparat Certo Phot (działa!) – sklep ze starociami; fitonia – Auchan

  • Inspiracje z chodników, czyli Loesje

Znacie Loesje? Ja wcześniej nie znałam. Jest to grupa, której celem jest inspirować ludzi do kreatywnej wolności słowa oraz skłaniać do refleksji nad otaczającą rzeczywistością. Ruch powstał w Holandii, a do Polski zawitał jeszcze w latach 90-tych. Prócz warsztatów kreatywnych Loesje to też plakaty, murale i pełna inspiracji strona internetowa, do której odwiedzenia serdecznie Was zachęcam (Loesje).

l6

na zdjęciu: To hasło tak mnie ruszyło, że musiałam je przepisać i teraz towarzyszy mi przy porannej kawie z ulubionej filiżanki.

  • Ave, Cezar!

W lipcu odkryłam na nowo sałatkę Cezar. Jest pożywna i przepyszna! Ta ze zdjęcia to dzieło Kuby. Polecam Wam serdecznie odświeżyć sobie własne przepisy na tą sałatkę lub skorzystać z mojego, zamieszczonego po pod zdjęciem.

l7

Składniki:

sałatka: sałata lodowa, pomidorki koktajlowe, mini kulki Mozzarelli, grillowana pierś kurczaka w plastrach, twardy żółty ser, sos balsamiczny, oliwa z oliwek, pieprz, sól

grzanki: bagietka pszenna, masło, czosnek, sól gruboziarnista

Składniki na sałatkę wymieszać, polać odrobiną sosu balsamicznego i oliwy z oliwek, doprawić do smaku i posypać tartym serem. Podawać z ciepłymi grzankami z masłem czosnkowym. Smacznego!

  • Letni detal w technice soutache

Bardzo lubię charakterystyczną i ciekawą biżuterię. W lipcu postawiłam na zjawiskowe kolczyki z kamykami Swarovski wykonane techniką soutache. Kolor idealnie pasuje do większości moich letnich zestawów i świetnie je uzupełnia. Dodatkowym atutem jest też długość kolczyków – te dłuższe optycznie wysmuklają twarz i wydłużają szyję. I nie, nie są ciężkie, jak mogłoby się wydawać. 🙂

l3

na zdjęciu: kolczyki – Allegro

  • Domowy bufet śniadaniowy, czyli wyzwanie: JA NIE DAM RADY?!

Po śniadaniu w Momentach na Kazimierzu postanowiłam zorganizować podobnie pyszny i kolorowy posiłek w zaciszu własnego domu. Wystarczyło jedno śniadanie na mieście, abym rozwinęła swoje kulinarne skrzydła jeśli chodzi o przygotowanie pierwszego w ciągu dnia posiłku. Okazało się, że potrzeba jedynie mnogości różnorodnych składników, reszta to już wolna inwencja twórcza i upust kreatywności kucharza. Zainspirowałam się więc, zrobiłam zakupy i zabrałam się za krojenie, smażenie i komponowanie. Potem mogłam cieszyć się już pysznym śniadaniem z ukochanym Panem Mężem i filiżanką kawy, która zdążyła wystygnąć, gdy miotałam się w kuchni tworząc kanapkowe fancy kompozycje. 🙂

l1

na zdjęciu: fitonia – Auchan; bieżnik – Home&You kolekcja Summer 2016, jasna filiżanka – Home&You, filiżanka w morskim kolorze – H&M Home

Składniki:

różne rodzaje bułek, twaróg z rzodkiewką, rukola, ser edamski, salami, szynka drobiowa, plastry wędzonego łososia, pomidory, ogórek, kiełki, majonez, szczypiorek, jajka sadzone, sól, pieprz

A teraz do wyboru, do koloru! Mieszamy i miksujemy ze sobą składniki – ma być pysznie i kolorowo. Smacznego!

  • Co w szafie piszczy? Paski!

Rozpoczęły się sezonowe przeceny w sklepach. Nie zamierzam szaleć, zwłaszcza po przeprowadzonych ostatnio porządkach w szafie i oddaniu mnóstwa ubrań potrzebującym. Brakowało mi trochę klasycznych sukienek, które mogłabym ubrać do pracy, bez udziwnień, odsłoniętych pleców i o odpowiedniej długości. W ofercie Reserved znalazłam dla siebie dwie sukienki: w czarno-białe paski w kształcie litery A oraz chabrową z ażurowymi wykończeniami. Do tego top bez rękawów w biało-błękitne paseczki z ciekawym krzyżakiem na plecach. Hitem okazał się jednak brelok pompon we wszystkich kolorach tęczny. Ta efektowna ozdoba to moja nowa miłość, detal który diametralnie odmienia wygląd całej torebki. Warto przekonać się do tych puchatych dodatków!

l4

  • Nowości książkowe, czyli rośnie mi góra czytadeł

Okazało się, że moja wizyta w Trójmieście zbiegła się ze zorganizowanymi w Gdyni targami książek na nadmorskiej promenadzie. Książek nigdy dość, więc najpierw kupiłam, a potem zaczęłam rozmyślać, jak zatargam tę obwoźną bibliotekę ze sobą do Krakowa. 🙂 Ale było naprawdę warto!

Tytuły National Geographic to alternatywne przewodniki , w których o swoich miastach opowiadają gwiazdy, ludzie literatury, sztuki i biznesu. A to wszystko w przepięknym wydaniu opatrzonym zapierającymi dech zdjęciami. Kolejne pozycje to studium nad fenomenem Bollywood, historia rodzinna bejrudzkiego informatyka-opowiadacza oraz historia powstania dzieła budzącego zachwyt ludzi na całym świecie o Małym Księciu.

l5

na zdjęciu: Alessandra Mattanza Mój Paryż. Słynni paryżanie opowiadają o swoim mieścieAlessandra Mattanza Mój Nowy Jork. Słynni nowojorczycy opowiadają o swoim mieście; Urszula Woźniakowska Bollywood. Pragnienie prawdy i tęsknota za mitem; Rabih Alameddine Hakawati Mistrz Opowieści; Ania Szado Studio Saint-Ex 

Ciekawa jestem, co Wam udało się odkryć w lipcu?

Skomentuj

